Dag 12: Varanasi - lumbini

22 november 2016 - Lumbini, Nepal

Het was een korte nacht, er blijken in het hotel twee bruiloften te zijn geweest. Waar om beurten ook een hele showcard bij aanwezig was, en flink wat vuurwerk werd afgestoken.

We zijn om half vijf smorgens vertrokken vanuit het hotel, en hebben een lange reisdag achter de rug. We moesten over de slechtste weg van India, ze noemen het een highway maar wij zouden eerder zandpad zeggen. We hebben er in totaal 14 uur over gedaan. Wel een lunchstop gehad, en wat plaspauzes. Af en toen zaten er zulke hobbels in de weg dat we los kwamen van onze stoelen!

In india moesten we onze paspoorten nog laten stempelen en de bus achterlaten. Onze bagage werd met fietsriksjas meegenomen naar de nieuwe bus in Nepal, zelf zijn we naar de Nepalese grens gelopen, om ook dar stempels in onze paspoorten te halen.

Het was gelukkig vanaf de grens niet ver naar ons hotel in limbine, waar we hartelijk werden ontvangen met sjaaltjes, koude doekjes en een drankje, jammer dat we morgenochtend alweer weg gaan. Na het eten hoorde we alweer muziek, misschien alweer een bruiloft? Dan kunnen we maar veter gaan kijken ipv wakker blijven van het lawaai, maar helaas het was een conference. Dan toch maar naar bed!

Liefs, robert en Ilse

1. L. van Heiningen:
    22 november 2016
    De reisorganisatie had al beschreven dat dit weer een vermoeidende trip zou worden. Ook de formaliteiten aan de grens waarschuwden ze al voor.
    Maar nu zijn jullie in het gastvrije Nepal, en kunnen jullie gaan genieten van de natuur.
    Morgen naar het Chitwan National Park met zijn bijzondere dieren; en daarna de Himalaya.
  2. R.v.heiningen:
    22 november 2016
    Ik hoop dat jullie een goede nachtrust hebben na zo'n lange vermoeiende reis. Veel plezier daar in Nepal XXX