Dag 21: Kathmandu

2 december 2016 - Kathmandu, Nepal

Eindelijk is het zover! We gaan eindelijk de bergen zien! Vanmorgen zijn we al vroeg richting het vliegveld vertrokken, om daar om zeven uur te vertrekken in een klein vliegtuigje. We hebben allemaal een window Seat, en vliegen ongeveer een half uurtje over de Himalaya. We mochten allemaal de cockpit in, en konden vanuit daar goed de mount Everest zien!

Wat een bijzondere ervaring was het, we hadden het niet willen missen. Bij het landen kregen we een certificaat mee waarop heel mooi op staat: I didn't climb mount Everest,  but I touched it with my heart.

We hadden de rest van de dag nog een druk programma. We zijn naar de monkey temple geweest, en de grootste stupa van de wereld. Hier hebben we lekker momos gegeten, robert en ik zijn er weg van! (Robert heeft het er natuurlijk al over om ze thuis zelf te gaan maken).

'S middags was onze laatste stop de cremation place. In varanasi hadden we dit al gezien, maar toch vonden we het dit keer veel aangrijpender. Dit keer konden we alles van veel dichterbij zien, en werden er door de families wel emoties getoond, dat gaat merg en been. De hele groep was er stil van. Over de geur nog maar niet te spreken. We waren allemaal erg onder de indruk, en verbaasd over hoe openbaar het allemaal is. Tegelijkertijd maakt het je erg nieuwsgierig, en dan is het fijn dat er een gids bij is die uitleg kan geven.

Na de excursies hebben we ons lekker op kunnen frissen om vervolgens te gaan eten.  Traditioneel Nepalees eten met muziek en dans. Het was super gezellig, precies wat we nodig hadden na alle indrukken van vandaag.

Liefs robert en ilse

1. R.v.heiningen:
    2 december 2016
    Wat fijn dat jullie toch de top van de Mount Everest hebben kunnen zien. Dat wilde je Zooo graag, en na die mistige dagen is het dan toch gelukkig gelukt,. Geniet van de laatste uurtjes en morgen een goede en veilige reis terug naar huis. XXX