Dag 15: chitwan- pokhara

26 november 2016 - Pokhara, Nepal

we hebben weer een lange reisdag achter de rug. Een afstand die je bij ons in drie uurtjes aflegt doe je hier een hele dag over. De wegen zijn ontzettend slecht en op de 'goede' stukken gaat de bus niet harder dan 60-70 km.

We hadden vandaag wel een lange onderbreking; raften! Dat was een stuk enger dan ik had verwacht, al vond robert het allemaal wel meevallen:p

Het water was echt ijskoud, dus af en toe zaten we behoorlijk te bibberen met z'n allen. Er waren er negen die mee gingen van onze groep. We waren nog maar net de boot in of we kwamen al bij de eerste stroming terecht. Jeetje wat gaat dat water dan snel tekeer, het duurde niet lang voordat zeven van de negen uit de boot geslagen werden. Ik had me aan het touw van de boot beetgehouden en kon zo in de boot blijven hangen ( het bleek een goede tactiek want ik ben er niet uit gevallen). Terwijl de rest van de groep zich aan de boot had kunnen vastgrijpen was robert al behoorlijk afgedreven. Gelukkig waren er telkens twee kano's bij die er dan achter aan gingen. We zijn ook nog van een rots afgesprongen, wat niet zo hoog was, maar als je erboven op stond wel tien meter leek.

We zijn pas laat aangekomen, en zijn na het eten naar bed gegaan, we hebben een korte nacht.

Liefs, robert en ilse

1. L. van Heiningen:
    26 november 2016
    Mooi dat Robert's wens (raften) is uitgekomen.
    Ik hoop dat jullie in Pokhara aan het meer verder kunnen genieten van de mooie natuur.
  2. R.v.heiningen:
    26 november 2016
    Gave foto !!! Sportief hoor .