Dag 16: pokhara

26 november 2016 - Pokhara, Nepal

04.15 uur, de wekker gaat erg vroeg vandaag. We worden door een gids opgehaald met een busje en rijden de heuvel op. Dan nog een fikse wandeling ( wat voelde als een beklimming). Het is bovenop de heuvel erg druk, zaterdag is een vrije dag in nepal. Vandaar hebben we een prachtig uitzicht over pokhara. Maar helaas door de mist geen mooie zonsopgang of uitzicht over de Himalaya. Dan maar weet naar beneden. Rond half negen komen we weer bij het hotel aan, waar we horen dat de paragliders uit onze groep ook pech hebben, het is te koud.

Nadat we even een powernap hebben gedaan, gaan we de mainstreet over wandelen en lunchen. We waten van plan smiddags te gaan winkelen of een boottochtje te maken, maar we horen dat de groep die zou gaan paragliden vandaag naar de waterval en het klooster gaan. We besluiten mee te gaan, dan hebben we morgen een vrije dag.

We zijn langs de devi's waterfactuur geweest, en hebben het klooster net buiten pokhara gezien. Ze waren bezig met renoveren, dus was er geen gebed vandaag, maar onze gids heeft wel geregeld dat we even binnen mochten kijken.

Vanavond en morgen hebben we lekker een dag om uit te slapen en op ons gemak van dit backpackers plaatsje te genieten. Want het is hier zoveel rustiger en westerser dan in India!

Liefs, robert en Ilse

1. L. van Heiningen:
    26 november 2016
    Mooi dat jullie reis zo is opgebouwd. De 2e helft meer rust. Genieten verder.
  2. L. van Heiningen:
    28 november 2016
    Jammer dat jullie door de mist geen mooie zonsopgang of uitzicht over de Himalaya hebben gehad. Dat is het risico van in deze periode van het jaar te reizen.