Dag 2 Amsterdam-Delhi

13 november 2016 - Delhi, India

Bericht vanuit Dehli! Het was een lange reis, maar we zitten nu even bij te komen in de lobby van ons hotel. We hadden al gelezen dat turkish airlines goed bekend staat om het eten aan boord, en daar is niets van gelogen! Op allebei de vluchten warm eten gekregen, en op de vlucht naar dehli lag er al een dekentje en kussentje klaar op de stoel. Al met al toch nog een lange reis geweest natuurlijk, vooral voor robert die onderweg niet heeft kunnen slapen.

Aangekomen in dehli hadden we zo onze koffers, maar helaas waren we daarmee nog niet van het vliegveld af. Voor ons vertrek hadden we al het bericht gekregen om op het vliegveld geld te wisselen. De Indiase regering heeft afgelopen vrijdag besloten dat de briefjes van 500rs en 1000rs niet meer gebruikt mogen worden. Het resultaat:alle pinautomaten leeg omdat iedereen in paniek briefjes van 100rs is gaan opnemen. Ook bij de wisselkantoren op het vliegveld was dit goed te merken, we hebben een uur in de rij gestaan om wat geld te kunnen wisselen. Achteraf zijn we wel blij dat we dit gedaan hebben, omdat alle pinautomaten nog steeds leeg zijn, en er al grote rijen mensen staan voor het geval ze weer gevuld worden.

Nu even opgefrist in het hotel on zometeen op stap te gaan in nieuw Delhi!

Liefs Ilse en robert

1. R.v.heiningen:
    13 november 2016
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn !! Wat een toestand met dat geld joh. Hopen maar dat het snel opgelost is . Nou ga er lekker van genieten. Veel plezier XXX
  2. L. van Heiningen:
    13 november 2016
    Mooi dat de reis goed verlopen. Geniet van jullie 2 vrije dagen n Delhi. Ik ben benieud wat jullie gaan bezichtigen.
  3. L. van Heiningen:
    13 november 2016
    In India staan lange rijen voor de banken, nadat afgelopen dinsdagavond de veelgebruikte bankbiljetten van 500 en 1000 rupee volkomen onverwacht ongeldig werden verklaard door de regering. De Indiase bevolking werd er compleet door overvallen en kan vanaf vandaag de oude biljetten inwisselen voor nieuwe. En dat vergt 'heel, heel veel geduld'.
  4. Ilse de wit:
    14 november 2016
    Hoi pa,

Inderdaad hele lange rijen voor de banken, mensen staan er sons de hele dag, en mogen max 1000rs pinnen. Het ziet er niet naar uit dat dat nog gaat veranderen als wij er zijn.