Dag 3 - delhi

14 november 2016 - Delhi, India

heerlijk geslapen! En dat met alle geluiden die non-stop te horen zijn; toeterende auto's, blaffende honden en schreeuwende mensen. We hebben echt als een blok geslapen en na ontbeten te hebben kunnen we er weer helemaal tegenaan.

Maar eerst nog even over gister:

Gister naar een grote tempel geweest in new dehli. We zijn et naartoe geweest met de metro, al een belevenis op zich! De metro zit bomvol, en aangezien mannen en vrouwen niet te dicht bij elkaar willen staan hebben ze een hele fijne oplossing: de eerste wagon is altijd gereserveerd voor vrouwen! Heel grappig om mee te makeb!

De tempel was erg indrukwekkend, bijzonder hoe ze zoiets kunnen maken, helaas mochten we er geen foto's maken.  Dus de camera bleef in het hotel gister. Alhoewel het een soort bedevaartsoord is voor veel Indiërs, kregen wij vooral het idee in de efteling te lopen door de vele slingerrijen, bootjes die je kon huren, souveniershop en de watershow. De watershow was overigens wel heel leuk om te zien, al moesten we soms wel moeite doen om wakker te blijven, zo moe waren we!

Nadat we gegeten hadden zijn we dus lekker gaan slapen, en dat heeft ons goed gedaan!

Vandaag gaan we een tour doen door old dehli, en we beginnen bij een sikh tempel. Gelukkig mogen we vandaag wel foto's maken; dus dan gaan we de achterstand van gister inhalen!

Liefs, robert en Ilse

Dit wordt een lang verhaal, want we zullen de dag nog even aanvullen.

We zijn vandaag dus Delhi verder gaan verkennen, en wat een indrukken! We zijn begonnen bij een fort (helaas geen foto's) en hebben een stuk over verschillende markten gelopen. Het fort was ook een moskee, en dat betekende dat ik een erg charmante jurk aan moest. Gelukkig zijn daar geen bewijzen meer van:p de tweede stop was een mausoleum, erg mooi en bizar hoe groen en rustig zoiets kan zijn in zon drukke stad. Daarna zijn we naar de dehligate geweest, waar we weinig naar de poort hebben gekeken, maar vooral naar alle mensen die er rondliepen. Wat later dan gepland hebben we heerlijk gelunchd. We eten hier heerlijke dingen: naa brood, dahl, butter chicken, chat. Ik was vandaag trouwens erg nieuwsgierig naar het eten wat op stalletjes langs de kant van de weg verkocht wordt, en kreeg al snel wat van de gids in mijn handen geduwd! Ik weet niet wat het precies was, maar wel erg lekker, nu nog even afwachten of mijn maag het ook accepteert. Na de lunch naar een sikh tempel geweest, waar vandaag een festival was. Zo druk hadden we het nog nergens mee gemaakt! Door het geld gebrek doen mensen geen inkopen op de markten en kunnen ze geen benzine kopen, waardoor het op straat een stuk rustiger is dan normaal. Maar bij deze tempel was het megadruk. Toch hebben we het super gehad, de mensen waren allemaal super aardig; veel selfies gemaakt met mensen, veel handen geschud en praatjes gemaakt. Net lekker gegeten, en vroeg naar bed; want de koffers moeten gepakt worden, morgen richting jaipur!