Dag 4: Delhi-Jaipur

15 november 2016 - Jaipur, India

Vandaag zijn we vertrokken uit Delhi om naar jaipu te reizen. De tijd vliegt hier voorbij. Zelfs op zo'n reisdag als vandaag. De reis zelf was dus niet erg vermoeiend, ook omdat ik vooral in slaap gevallen ben. Robert kan dat dan weer niet in een bus, maar die heeft zich vermaakt met zijn ds.

Rond vier uur kwamen we aan bij ons hotel in Jaipur, waar we een paar nachten blijven. En dat is zeker geen straf, we hebben een prachtige ruime kamer, en ons matras ligt niet op de vloer zoals in Delhi:p

Onze gids Rakesh heeft er zijn missie van gemaakt om ons zoveel mogelijk te laten zien en onze dagen zitten dan ook bomvol. Zo zijn we nadat we de bagage in de kamer hadden gezet naar het prince Albert palace wezen kijken, en doorgelopen over de verschillende markten/straten van jaipur. Dat wat we in Delhi hadden verwacht, maken we mee in Jaipur; onwijze drukte, onbeschrijfelijke vieze stank, afval en beesten op straat, en armoede. Maar de stad heeft ook veel moois: alle huizen zijn er 'roze' geschilderd en de aapjes lopen er over de daken.

In het hotel hebben we alweer heerlijk gegeten, en nu laten we alles van vandaag even rustig bezinken voor we gaan slapen.

Morgen hebben we weer een drukke planning!

Liefs robert en Ilse

P.s. Het geld is hier nog steeds een groot probleem, vooral voor de lokale mensen. Pinnen is voor ons geen mogelijkheid, mensen staan hier uren in de rij om 1000rs (10,-) te mogen pinnen, en vaak is het geld al op voordat ze aan de beurt zijn. We hebben gelukkig nog het geld wat we op het vliegveld hebben kunnen wisselen, sommige van de groep helaas niet. Ons avondeten betalen we met de creditcard, en de gids schiet bijna alles voor ons voor tot we in nepal zijn. Ik denk niet dat we eerder nog Indiase roepies kunnen pinnen.

1. L. van Heiningen:
    15 november 2016
    Mooi dat jullie in de Roze Stad zijn gearriveerd, en een goed hotel hebben.
    Balen dat het geld nog steeds een groot probleem is.
    Nu mooi 2 dagen om Jaipur (Hawa Mahal, City Palace, Observatorium, Amber Fort?) te zien.
    En lekker van de streekgerechten genieten.
  2. R.v.heiningen:
    15 november 2016
    Mooie foto's !! Hebben jullie een leuk gezelschap ? Fijne tijd daar in Jaipur , geniet van je mooie hotelkamer ( wie weet wat het volgende is ) X