Dag 5 - Jaipur

17 november 2016 - Jaipur, India

goedemorgen! Vanmorgen pas weer bericht van ons, gister een onwijs drukke dag gehad.

We zijn 's ochtends vertrokken voor onze city tour van jaipur. Met de bus zijn we naar het centrum gereden en hebben we foto's gemaakt van het wind palace. Dit is een muur met allemaal ramen waar de koninklijke dames achter konden zitten om de markt te bekijken, zonder dat zij gezien konden worden.

Vervolgens naar het amber fort gereden. Dit ligt op een berg, en was het paleis van de koning van Jaipur. Daarna zijn we onderweg terug naar het centrum langs het water palace gereden voor een fotostop. Na de lunch kregen we vrije tijd om op de markt en in het centrum te winkelen en rond te kijken. We verzamelden weer voor het wind palace, en hebben de tuktuk genomen naar een plaatsje waar we lassi hebben gedronken.

Onze laatste stop van de dag was de bioscoop voor een Bollywoodfilm (visaay). Zo leuk om mee te maken, het gaat er heel anders aan toe dan bij ons. Elke keer als er iets spannends gebeurde begonnen de mensen te schreeuwen en te klappen.

Ook terug naar het hotel hebben we de tuktuk genomen, het was ondertussen half tien, en zagen uit naar ons bed, maar de plannen verliepen nog anders. Bij terugkomst bleek er in het hotel naast ons een bruiloft te zijn! We werden uitgenodigd om te komen kijken. We voelde ons een beetje ongemakkelijk in onze harembroeken en gympjes tussen al die mooi aangeklede mensen. Maar wat een belevenis! We moesten al snel op de foto, en hebben een gedeelte van de ceremonie mee kunnen maken. Rond elf uur naar het hotel gegaan om nog snel wat te kunnen eten, en toen eindelijk gaan slapen.