Dag 11 - Varanasi

22 november 2016 - Lumbini, Nepal

Vanmorgen zijn we erg vroeg (05.00 uur) met de bus weer richting het centrum vertrokken. We hebben net als gister een boottochtje gemaakt over de ganges. Vanuit de boot konden we de verschillende ghats zien en zien wat er allemaal langs de rivier gebeurt. We zijn dit keer naar de cremation ghat aan de andere kant geweest, waar vijf meter verder de was wordt gedaan in de rivier, en weer wat verder wassen de mensen zich of gaan ze een stukje zwemmmen.

In de bus terug richting het hotel, kwam er een meneer nog even zijn kunsten vertonen. De gids introduceerde hem als iemand die dacht dat hij een bollywoodster was. Een hoogtepunt van de dag!:p

Pas bij terugkomst hebben we ontbeten, en zijn we met de tuktuk naar een atm gereden, waar we voor het eerst sinds we india zijn konden pinnen. Het was er niet erg druk om dat deze automaat alleen briefjes van 2000rs gaf, en niemand deze wil.

Smiddags zijn we langs een aantal boeddhistische tempeltjes geweest: een Thaise, een sri lankaanse een een Tibetaanse. Een een klein museumpje bezocht. Toen we door de tuktuk weer bij het hotel afgezet waren zijn we een stukje gaan wandelen om op zoek te gaan naar iets tegen onze verkoudheid, want ook robert is nu flink aan het snotteren.

We hebben een vrij relaxte dag gehad en zijn vroeg gaan eten, om vroeg naar bed te gaan. Morgen zullen we naar nepal gaan reizen en moeten we al vroeg op.

Liefs robert en ilse