Dag 9 - Agra

19 november 2016 - Agra, India

Vanmorgen was het zover; de taj Mahal

We zijn om half acht vertrokken, te vroeg had geen nut vanwege de mist, en niet te laat ivm drukte. Het was alles wat we er van hadden verwacht en meer! Het is eigenlijk niet in woorden uit te drukken hoe mooi het is. We hebben goed de tijd gehad om veel te veel foto's te maken!

Bij terugkomst in het hotel hebben we ontbeten en even de tijd gehad om onze spullen te pakken.nu even onze blog bijwerken voordat we weer op stap gaan. We zullen later onze blog bij moeten werken want nadat we straks bij het red fort geweest zijn zullen we op de nachttrein naar varanasi gaan.

Liefs robert en Ilse

Zoals beloofd zouden we deze blog nog aanvullen. We zijn dus naar het red fort/ agra fort geweest. Wat niet heel verrassend ook rood van kleur was. Dit is het fort waar de maker van de taj mahal werd opgesloten door zijn zoon. Vanaf het fort kun je de taj mahal zien liggen. Allemaal heel erg mooi, maar het was erg warm en stiekem waren we allemaal een beetje zenuwachtig voor de treinreis.

Na het fort zijn we alvast gaan avondeten, en daarna hebben we onze koffers in het hotel opgehaald. De bus heeft ons vervolgens afgezet op het station van Agra. Wat een drukte is het daar! De trein was gelukkig maar een uurtje vertraagd dus we hoefde er niet lang te wachten. We hadden allemaal een half flesje cola die onze gids zou bijvullen  met Regular Use Medicin. Ik dacht er alleen niet bij na dat dat flesje al wat heen en weer geschud was in mijn tas, en dus spoot de cola alle kanten op.

De bedden waren gelukkig snel gevonden, en met wat tips van de gids hebben we ze opgemaakt. We zaten opgesplitst in twee wagons, maar verder wel bij elkaar. De cola hebben we opgedronken om zo een goede nacht in te gaan...

1. L. van Heiningen:
    19 november 2016
    De Taj Mahal in Agra moet je gezien hebben.
    Nu nog even afzien (treinreis) naar Varanasi aan de heilige rivier de Ganges, de belangrijkste theologische (Hindoe) stad ter wereld.
    Ik denk dat jullie daar veel indrukken op gaan doen.
    Daar hebben jullie weer enkele dagen de tijd om van alles te zien en mee te maken, voordat jullie in de richting van Nepal gaan.
  2. R.v.heiningen:
    19 november 2016
    Wat zien jullie mooie dingen zeg !! Prachtige foto's. En wat een toestand met de koffers . Nou hopen maar dat er niets uit gestolen wordt . Goede reis en veel plezier weer hoor. XXX
  3. L. van Heiningen:
    20 november 2016
    We zijn erg geschrokken van het bericht op de Nederlandse teletekst. Maar gelukkig hebben we contact gehad met jullie en is alles goed. Een hele opluchting.
  4. L. van Heiningen:
    Zeker 90 doden treinramp India
    In de Noord-Indiase deelstaat Uttar Pradesh zijn zeker 90 passagiers van
    een trein omgekomen, toen de trein van de rails liep.Het dodental loopt naar
    verwachting nog verder op.Er zijn veel gewonden. Veertien treinstellen liepen
    uit de rails.
    Het ongeluk met de Patna-Indore Express gebeurde bij Purwa,een dorp in de buurt
    van de industriestad Kanpur. Waardoor de trein ontspoorde is niet
    bekend. In India verongelukken veel treinen als gevolg van menselijke
    fouten of verouderd materieel. Vaak zijn de treinen ook overvol.
  5. Peta wijtman-rollof:
    20 november 2016
    Wat een ramp gelukkig zijn jullie ongedeerd lieve groetjes
  6. Wendy:
    20 november 2016
    Jeetje wat n naar bericht.Maar wat fijn dat jullie ongedeerd zijn. Geniet van jullie reis!!
  7. L. van Heiningen:
    21 november 2016
    Jullie hebben een engeltje op je schouder gehad, als het vermoeden klopt dat het treinongeluk te wijten is aan een mankement aan het spoor.

21-11-16 Teletekst: Trein India geborgen,145 doden.
    In India hebben reddingswerkers hun werk afgerond bij de trein die gisteren ontspoorde in het noorden van het land.
    Het dodental is 145 en er zijn meer dan 200 gewonden. De trein ontspoorde in de nacht van zaterdag op zondag toen de meeste van de 500 passagiers sliepen.
    Veertien rijtuigen ontspoorden in de buurt van de stad Kanpur, zo'n 400 km ten zuidoosten van Delhi. Het zwaarst beschadigd waren de twee rijtuigen achter de locomotief. Reddingswerkers zochten vannacht nog naar slachtoffers in het voorste deel van de trein.
    Vermoed wordt dat een mankement aan de rails de intercity deed ontsporen.